Contact

Live chat
Accepteer deze om onze livechat te gebruiken
Live Chat
Maandag tot vrijdag van 8:30-16:30
02 725 00 00
Maandag tot vrijdag van 8:30-16:30
Contactformulier
Stuur ons een bericht
Newsletter
Ontvang exclusieve nieuwsbriefvoordelen en eenmalig € 10,- korting
Inloggen

Aanmelden

beveiligd
  • Status van bestelling bekijken
  • Eenvoudig favorieten markeren voor later
  • Gemakkelijk uw adressen beheren
  • Uw facturen in één overzicht
Service Hotline
02 725 00 00
ma - vr 8.30 - 16.30 uur
0

Er liggen geen artikelen in uw winkelmandje

Naar uw winkelmandje
Service Hotline
02 725 00 00
ma - vr 8.30 - 16.30 uur
Nu slim investeren en besparen.
Tot 38% korting.
  1. Home

Navigatie tonen

FAQ

Levering & Annulering

1. Waar kan ik mijn leveringsstatus controleren?

Geregistreerde klanten kunnen de bezorgstatus van hun bestellingen bekijken in hun klantaccount 'inloggen'. Ze ontvangen per e-mail verzendinformatie over hun bestellingen.


2. Waar zie ik de leveringsdatum van mijn bestelling?

Na het verwerken van uw bestelling ontvangt u van ons een orderbevestiging. Hierin staat de respectievelijke levertijd per artikel. Omdat we in zo min mogelijk deelleveringen verzenden, kunnen de levertijden variëren als de producten zich op verschillende opslaglocaties bevinden.


3. Waar is mijn bestelde product?

Met een geregistreerde webshop acount kunt u gemakkelijk uw bestellingen bekijken onder "Mijn shop". Voor artikelen die als pakket verzonden kunnen worden, bieden wij u de mogelijheid om uw bestelling te volgen onder "Mijn bestellingen".

Voor goederen die met een transportdienst verzonden worden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice op: 02 725 00 00

Op dit moment werken we erann om het mogelijk te maken om alle bestellingen te volgen om de levering nog transparanter voor u te maken.


4. Welke vervoerder levert mijn goederen?

Dit is afhankelijk van de afleverlocatie. Wij werken samen met een groot netwerk aan vervoerders. Goederen die als pakket verstuurd kunnen worden, verzenden we meestal via GLS of DPD. U ontvangt van ons uitgebreide verzendinformatie per e-mail. Voor enkele leveringen kunnen we geen verzendinformatie aanbieden, onze excuses daarvoor.



5. Zijn er kosten verbonden aan een annulering?

Als u een bestelling wilt annuleren, raden wij u aan zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantenservice op het tel. 02 725 00 00 of via info@schaefer-shop.de . Onze klantenservice zal dan individueel controleren of het nog steeds mogelijk is om uw bestelling kosteloos te annuleren.


6. Waarom is er geen tracking beschikbaar voor deze levering?

We proberen deze service voor alle leveringen aan te bieden, maar kunnen dit niet garanderen. Wij zijn hierin afhankelijk van een groot netwerk aan dienstverleners. Zo kunnen we geen tracking aanbieden voor levering door een meubelvervoerder (grote pakketten met franco levering). In dit geval ontvangt u verzendinformatie wanneer uw levering door de transporteur is ontvangen. Zij nemen dan contact met u op om de afleverdatum met u af te spreken.


7. Wordt er ook op zaterdag of zondag bezorgd?

Onze serviceproviders leveren uw bestellingen van maandag tot en met vrijdag op werkdagen.


8. Wat betekenen de leveringslogo's?

Service-overzicht.


9. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De levertijd staat vermeld in onze online shop onder elk artikel. Na het plaatsen van uw bestelling vindt u deze ook terug in uw orderbevestiging. Zodra uw bestelling onderweg is, ontvangt u ook verzendinformatie per e-mail.


10. Hoe wordt mijn levering verwerkt?

Het onderscheid wordt gemaakt op basis van leveringsvoorwaarden en dienstverlener:

  • Leveringen franco huis: Levering door pakketdienstverlener
  • Levering franco huis: Levering door stukgoedbedrijf franco huis, op pallet zonder transport en montage
  • Leveringen franco huis: Levering door meubelverhuisbedrijf incl. transport naar bestemming.

Meer informatie vindt u hier Levering.

11. Waar moet ik op letten bij het ontvangen van leveringen?

Controleer bij het in ontvangst nemen van de goederen het aantal verpakkingen volgens de vrachtbrief/afleverbon en of er schade is aan de verpakking (vervorming, deuken, gaten, enz.). Laat eventuele schade aan de verpakking en/of goederen schriftelijk bevestigen ten behoeve van de schadeafhandeling. Door te tekenen zonder schade te noteren, bevestigt u de ontvangst van de goederen in perfecte staat. Duidelijke schade of tekorten kunnen helaas achteraf niet meer worden erkend. Geef deze informatie ook door aan derden die bevoegd zijn om de goederen in ontvangst te nemen.

12. Moet ik transportschade documenteren?

Wij willen u graag van dienst zijn in geval van zichtbare transportschade.

Voor een vlotte afhandeling vragen wij u de volgende punten in acht te nemen:

  • Teken nergens voor voordat u de zending heeft gecontroleerd op duidelijke uiterlijke schade.
  • Als u schade opmerkt die direct zichtbaar is aan de buitenkant (kartonnen doos gescheurd, ingedeukt, etc.), vraag dan om het ontvangstbewijs of de digitale lezer van de expediteur en noteer "Verpakking beschadigd" en uw handtekening erop.
  • Vraag om een kopie of, indien nodig, een aparte bevestiging op uw documenten - bijvoorbeeld op uw afleverbon. Meld de schade vervolgens per e-mail of fax aan ons.
  • Neem bij onduidelijkheden contact op met onze serviceafdeling op 02/725.00.00 in het bijzijn van de bezorger.


13. Waarom werkt mijn trackinglink niet?

Houd er rekening mee dat online tracking mogelijk pas de volgende dag beschikbaar is.

14. Wat moet ik doen als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Voor pakketgoederen:
U kunt individuele leveringsopties selecteren met behulp van het verzendvolgsysteem van onze pakketdienst. Als u op het moment van levering niet thuis bent en geen opdracht hebt gegeven, laat de pakketdienst een meldingskaart achter in uw brievenbus met een notitie over hoe u verder moet handelen.

Voor stukgoederen/vrachtexpeditie:
In de regel kondigt de dienstverlener de levering van tevoren aan en informeert hij u over een datum. Als u ondanks de geplande afspraak niet in staat bent de levering in ontvangst te nemen , kunnen er kosten ontstaan voor de mislukte afleverpoging.

15. Wordt mijn levering aangekondigd?

Leveringen met een verhuisbedrijf worden vooraf aangekondigd. Als u ook melding wilt hebben van leveringen van stukgoederen, vragen we om een notitie met uw e-mailadres, afleveradres en een bereikbaar telefoonnummer wanneer u uw bestelling plaatst.

16. Krijg ik een terugbetaling?

Voor retourzendingen ontvangt u na controle een creditnota. Als u de factuur al hebt betaald, kunt u het tegoed verrekenen of aftrekken van uw volgende bestelling. Als alternatief is een terugbetaling ook mogelijk. Neem contact op met onze support op 02 725 00 00 of per e-mail naar info@schaefer-shop.be . Als de betaling vooraf is gedaan via PayPal of creditcard, ontvangt u de terugbetaling automatisch op uw Paypal account of bankrekening.

17. Wanneer ontvang ik een creditnota?

Zodra de ontvangst van uw geretourneerde goederen is geregistreerd en deze zijn gecontroleerd op volledigheid en eventuele schade, ontvangt u een creditnota per e-mail of per post.