Alle prijzen excl. BTW.
Menü
Zurück
Zurück
Zurück
Kantoormeubelseries
Zurück

Onze kantoormeubelprogramma's

Een wereld vol mogelijkheden

Nu ontdekken
Uw favoriete programma's
Geändert am : 20.05.2022 09:47
Lesezeit :

Hybride werken in uw bedrijf: Vandaag al werken op de manier van morgen

Wat enkele jaren geleden nog een toekomstvisie was, is nu werkelijkheid geworden: onze werkomgeving is hybride. En dit zal zo blijven. Nieuwe werkmodellen zoals homeoffice of desksharing bieden niet alleen heel veel mogelijkheden om bedrijven vooruit te helpen, maar ook om de balans tussen werk en privéleven van medewerkers te bevorderen. Die mogelijkheden zijn er allemaal. Ze hoeven alleen maar benut te worden. In dit artikel dragen wij veel ideeën aan die u wellicht inspireren om ook in uw bedrijf hybride werken op de best mogelijke manier in te voeren. De toekomst van de werkomgeving begint nu - wees erbij!

Nieuwe werkplekconcepten:

Vergaderzaal met bureaustoelen en whiteboard waar het personeel een hybride vergadering houdt.

Hybride vergaderruimtes

Efficiënte vergaderingen zonder compromissen – ter plaatse en op afstand

Lees nu meer
Twee collega's brainstormen.

Sociale ruimtes

Samen nadenken en als team vooruitkomen

Lees nu meer
Een werknemer werkt rustig met zijn tablet op een zitzak.

Oases van rust

Retraiteruimtes voor optimale concentratie

Lees nu meer
Kantoor met flexibele desk-sharing werkplekken en vier werknemers.

Desksharing

Flexibele bureauoplossingen voor hybride werken op kantoor

Lees nu meer
Mobiel werken in een café bij een kop koffie.

Remote work

Werken waar u ook bent

Lees nu meer
Werk in een thuiskantoor met in hoogte verstelbaar bureau en bureaustoel.

Homeoffice

Alles om thuis te werken

Lees nu meer
Vergaderzaal met bureaustoelen en whiteboard waar het personeel een hybride vergadering houdt.

Adieu vergaderzaal, hallo hybride meetingruimte!
Efficiënte vergaderingen zonder compromissen – ter plaatse en op afstand

Laten we onszelf niets wijsmaken: de tijden dat bij grote meetings iedereen altijd rond de vergadertafel zat, zijn voorbij. De eisen zijn veranderd: werken op afstand verruimt de horizon voor bedrijven en medewerkers enorm. Want goede vakspecialisten hoeven niet meer ter plaatse te zijn om te werken.
En omdat de locatiekwestie op de achtergrond is geraakt, ligt de focus nu op wat werkelijk telt: deskundigen komen samen om te werken aan datgene waar ze goed in zijn - ongeacht waar ze zijn. Dit betekent echter voor de meetingruimtes in het bedrijf: alle deelnemers moeten bij hybride werken evenveel "inbreng" hebben, ongeacht of ze op afstand werken of ter plaatse zijn. Met de juiste inrichting, een passende vergadertechniek en moderne apparatuur, zoals digitale flipcharts, zijn uw hybride meetings doelgerichter en efficiënter dan ooit tevoren. In onze themawerelden geven we u nog wat tips om uw virtuele meetings nog verder te verbeteren.

Bespreking in de hybride vergaderzaal met collega's ter plaatse en op afstand. Ergonomische vergaderstoel en vergadertafel met koffiekopjes en koekjes.
Twee collega's brainstormen.

Spontane afspraken? Die zijn vaak nuttiger dan lang vooruit geplande meetings.
Samen nadenken en als team vooruitkomen

Enerzijds bevordert hybride werken de balans tussen werk en privéleven, anderzijds zien collega's elkaar hierdoor minder vaak. Daarom is de tijd samen op de werkplek zo belangrijk, zowel voor teambuilding als voor nieuwe ideeën en impulsen bij het dagelijkse werk.
Want u kent het wellicht ook: tijdens de koffiepauze komt een oplossing vaak vanzelf en door onderlinge uitwisseling ontstaan vaak waardevolle, nieuwe ideeën. Het homeoffice schiet hierin vaak tekort.
Wat betekent dit voor bedrijven? Ruimtes die sociaal samenzijn bevorderen en tegelijkertijd ook spontane brainstormsessies mogelijk maken, zijn essentieel in een hybride werkomgeving. In de tijd die medewerkers samen doorbrengen op de werkplek, moeten zij in een ontspannen sfeer productief kunnen samenwerken – dit versterkt de verbondenheid en komt ook het bedrijf ten goede. De juiste uitrusting is hiervoor de basis.
In onze inspiratiewereld vindt u overigens ook de beste brainstormmethoden.

Een personeelslid legt iets uit aan een collega met behulp van een informatiebord. Twee vrouwen drinken samen koffie in het open space kantoor en praten.
Ein Mitarbeiter arbeitet in Ruhe mit seinem Tablet auf einem Sitzsack.

Oases van rust om geconcentreerd te werken
Realiseer retraiteruimtes

Onderlinge uitwisseling is onmisbaar binnen een team, zeker in een hybride werkomgeving. Maar voor veel activiteiten is concentratie en dus een rustige werkomgeving nodig. Oases van rust voor ongestoord overleg of geconcentreerd werken zijn dus essentieel voor hybride werkmodellen en een optimale akoestiek is juist voor deze ruimtes cruciaal.
Met middelen zoals flexibele zitplaatsen en mobiele scheidingswanden kunt u gemakkelijk retraiteruimtes creëren die privacy en rust bieden – voor ongestoord overleg en rustige concentratiemomenten.

Ruhebereich für hybrides Arbeiten im Büro mit Sitzsack und Tisch. Konzentrierte Arbeit am höhenverstellbaren Schreibtisch mit Trennwänden für optimale Raumakustik.
Büro mit flexiblen Desksharing-Arbeitsplätzen und vier Mitarbeitern.

Desksharing: één voor alle/b>
Flexibele bureauoplossingen voor hybride werken op kantoor

Hybride werken brengt met name één grote verandering met zich mee: de vaste werkplek aan het bureau op kantoor wordt steeds minder belangrijk. Het feit dat een groot deel van de werktijd in het homeoffice wordt doorgebracht, biedt bedrijven ook voordelen: de afzonderlijke bureaus kunnen door verschillende medewerkers worden gebruikt. Zo kan een team groeien terwijl er niet geïnvesteerd hoeft te worden in extra ruimte.
Wat u nodig heeft voor desksharing in uw kantoor? Het belangrijkste is duidelijk: flexibel meubilair dat snel en gemakkelijk kan worden aangepast aan de individuele medewerkers. Ergonomische bureaustoelen en in hoogte verstelbare bureaus zijn ideaal. Bovendien is voldoende opslagruimte van essentieel belang. Want ook al is het bureau in het kantoor niet meer het "eigen rijk" van de individuele medewerker, er moet toch voldoende ruimte zijn om de eigen werkuitrusting en persoonlijke bezittingen veilig op te bergen.
Nuttige tips en meer informatie hierover vindt u in ons artikel over het thema desksharing. Wellicht ook interessant voor u: alle wetenswaardigheden over het thema coworking vindt u ook hier in onze themawerelden.

Mitarbeiter arbeitet im Desksharing-Büro mit flexibler Ausstattung. Ergonomischer Hocker und höhenverstellbare Schreibtische im Büro.
Mobile Arbeit in einem Café bei einer Tasse Kaffee.

Werken waar u ook bent
Topuitrusting voor digitale nomaden

In het openbaar vervoer, in een café of op het strand – hybride werken kan ook inhouden: op afstand, van overal ter wereld. Wat eerst exotisch klonk, wordt voor veel banen steeds meer de realiteit. Veel bedrijven stellen hun medewerkers nu al in staat om onderweg te werken, waar ze ook zijn.
Dit werkt natuurlijk alleen als de omstandigheden ter plaatse optimaal zijn en er bijvoorbeeld een goede internetverbinding beschikbaar is. Wat de uitrusting betreft, brengt dit werkmodel ook enkele specifieke eisen met zich mee. De medewerker moet altijd alles wat hij nodig heeft bij zich hebben, als hij zijn kantoor onderweg "meeneemt". Daar zijn praktische oplossingen voor, zoals onze rugzak, die comfortabel draagbaar is en waarin alles zijn vaste plaats heeft.

Arbeiten in lockerer Atmosphäre bringt viele Vorteile mit sich. Auch das ist hybrides Arbeiten: Remote, von überall auf der Welt.
Arbeit im Homeoffice mit höhenverstellbarem Schreibtisch und Bürostuhl.

Haal het beste uit uw homeoffice
Alles om thuis te werken

Het homeoffice maakt voor veel mensen inmiddels deel uit van de dagelijkse gang van zaken. Dit zal zo blijven. Terwijl kantoorruimtes steeds vaker hybride ruimtes worden die door het hele team worden gedeeld, geldt het omgekeerde voor het homeoffice: hier heeft iedereen de mogelijkheid om zijn werkplek naar eigen inzicht individueel in te richten, om optimaal te kunnen werken. Ook als u thuis geen eigen studeerkamer heeft: voor elke ruimtelijke situatie is er gegarandeerd een optimale oplossing.
Ook thuis moet u wat inrichting betreft uitgaan van de langere termijn en kiezen voor kwalitatieve en ergonomische meubels – zeker als uw homeoffice meer is dan een tijdelijke oplossing. De mogelijkheden zijn grenzeloos: richt uw homeoffice in op een manier die bij u past. Strak en opgeruimd of met persoonlijke decoraties en een poster van uw favoriete team aan de muur. Alles wat u motiveert, uw creativiteit bevordert of uw concentratievermogen verhoogt, hoort thuis in uw homeoffice. Niemand bepaalt wat u moet doen, dus richt uw werkplek zo in dat deze stimulerend voor u werkt.
Heel veel tips en inrichtingsideeën vindt u in ons artikel over het thema homeoffice.

Virtueller Austausch im Homeoffice, über den Monitor mit der Kollegin. Homeoffice mit modernem Büroregal mit viel Stauraum für Aktenordner, Boxen, Schreibmaterial und Dekoration.

Uitgebreide ruimteconcepten voor hybride werken in uw bedrijf

Elk bedrijf is anders en heeft zijn eigen unieke eisen. Weet u niet precies hoe u uw bedrijf het best op hybride werken kunt afstemmen?

Wij van Schäfer Shop helpen u graag bij u ter plaatse met het plannen en realiseren van een moderne werkomgeving. Wij analyseren uw eisen, stemmen ze af op uw ruimtelijke omstandigheden en zoeken samen met u naar optimale oplossingen om het beste uit uw bedrijf te halen – voor een hybride werkomgeving waarin u en uw medewerkers gewoon uitstekend zullen werken.

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op:

Telefoon: 0800 34 044
E-mail: info@schaefer-shop.be